torsdag 4 juni 2009

Inför Djurmo...

Sitter på jobbet och klockan börjar närma sig 20.30. Hade planerat ett lättare pass idag men tiden börjar rinna ut. Klart en missräkning inför söndag. Jag har i alla fall bestämt min taktik inför Djurmolunken. Jag ska gå ut stenhårt. Riktigt hårt. Sen får det bära eller brista. Förhoppningsvis kan publiken och speakern "bära fram mig" de sista 5 km. Jag känner nämligen en viss frustration efter Blodomloppet, jag hade mer att ge där... så vill jag inte känna efter "Lunken". Nu blev jag nervös. Måste på toa. Hej.

4 kommentarer:

  1. Tjo, precis hemkommen efter 9.5 km. Tog 54 minuter och 11 sekunder så jag siktar väl på att glida in under 50 strecket i Djurmo. Har kanske lite mer att ge också men det kändes tungt i benen på slutet.

    Hur står sig den tiden egentligen? Har inget att jämföra med men vilka tider har ni?

    En skum grej är att det tar fan ett helt varv på älvrundan innan jag hittar den beryktade "andra" andningen, tar det så lång tid för er å? Kanske är nå skumt ålderstecken men så gammal är jag fan inte...

    SvaraRadera
  2. Klas: Sluta nu, du går alltid ut stenhårt. That's your thing!

    Lunke: Har inte varit uppe på era längder i år än, men det låter bra i mina öron. Typ 5,30 per km å det är väl inte fy skam på Milen. Fortsätt kämpa!

    Har precis avslutat dagens excentriska övningar. Känns helt ok i hälsenan. Nu ska bara förkylningen väck så man iaf får en vända i benen innan Djurmo. Annars vettifan om det inte blir WO :)

    SvaraRadera
  3. Grym ny topp förresten! Den kan väl få ligga i ett par dagar iaf?:) Kom ihåg att slänga in Älven runt II, den 26 aug också... shit, späckad sluttamp på säsongen!

    SvaraRadera
  4. Hoj!

    Jag måste nog oxå lämna WO till Djurmlunken. Åker me jobbet till Tällberg imorgon bitti med middag och spa på schemat. Blir naturligtvis även övernattning... så att stå på startlinjen kl. 10 på söndag känns ganska avlägset. Tyvärr.

    Kan däremot meddela att jag köpt nya träningstrikåer. Ett par tighta löparshorts á la långdistans med tillhörande tröja. Hade varit kul å få visa upp sig från sin bästa sida! På blodomloppet kan jag tycka att jag ser lite "tung" ut i mitt löpsteg. Tror det ser bättre ut med nya kläder...

    Får visa upp outfiten vid nästa lopp istället!

    Trevlig helg!

    /M

    SvaraRadera