måndag 8 juni 2009

Djurmo i våra hjärtan

Här följer en liten bildrapport från helgen och säsongens tredje tävling, Djurmolunken. En hel del bortfall i RW-stallet gjorde att vi bara hade två man på startlinjen denna gång: Klas Metrosex Aspling och Daniel Luggen Lundqvist.


Två glada laxar värmer upp.


Starten på barnens lopp en kvart innan fick nerverna i svajning.


Snyggt! Matchat drickat med jackan Klas? Du tänker alltid på helheten.


Utan våra mammor vore vi ingenting.


Start! Lunke kan anas bakom de här två filosoferna. Tror de diskuterar något riktigt stort.


Beslutsam.


Nu har jag sett hur ett riktigt löpsteg ser ut. Vinnaren Klas Nånting vid ca 8km. Läbbigt.


Inte lika läbbigt. Men bra ändå.


Ett coolt band rockade loss en Djurmo-variant på Hawaii-musik. Lät bra.


Målgång Klas.


Målgång Lunke.


Proffsigt med avläsare i marken, streckkoder mm... sånt gillar vi.


Märklig frostbildning på Klas.


En kämpe i närbild. Lunke lyfte sig rejält till dagens lopp.


Far & mor Lundqvist. Roffe är legenden som omnämnts här på bloggen tidigare. Djurmolunken på 36min. Respect.


RWs snabbaste löpare för dagen.


Klas trycker körv efter loppet. Ser ni skammen i hans ögon?


Dagens gigant återigen. 9km på 29 minuter-nånting!

Slutsummering: Djurmolunken var helt klart säsongens hittills trevligaste lopp. En familjär stämning med mysig inramning, levande band, trevligt folk, korvkiosk. Blir svårslaget.

8 kommentarer:

  1. Jag är mycket impad Klas, du kanske inte är snabbast, men du är helt klart snyggast i löpspåret.

    Björn är jag lite besviken på, skadad? Jag vet inte jag, är du skadad eller har du bara ont som vi som håller på med en manlig idrott brukar säga.

    Dessutom, varför har ni inte värvat min bror till RW?

    Behöver ni en kranskulla så ställer jag upp!

    SvaraRadera
  2. Med er måttstock så antar jag att jag bara har ont, eller typ ett skrubbsår... men löpning är en balansgång på en skör tråd och det är viktigt att lyssna på kroppens signaler. En felbedömning och hela säsongen kan vara spoilerad.

    Ligger faktiskt på din bror, bildligt talat, och tjötar om att han ska börja lubba. Vi hade nästan fått ett ja till Vasastafetten när han drog sig ur på grund av en av era manliga matcher. Så flytta den, eller peta honom ur laget, så ska vi nog få ut honom i skogen!

    Kranskulla kan helt klart bli aktuellt till Vasastafetten! Synd bara att du rakat lockarna. Blir svårt att fläta det där håret.

    Och ja. Klabbe är snyggast. Vi andra jobbar lite i motvind kan jag känna. Jag med mitt getben, och Daniel med luggen. Men som tur är är det inte skönhet som vinner tävlingar. Eller som vi brukar säga: löparspåret vet inte hur snygg du är!

    SvaraRadera
  3. Jag funderar på att bli officiell RW skald. Bifogar ett arbetsprov så kan väl kansliet se över saken.


    Se där, vad är det där som i löpspåret far fram?
    Daniel, Mackan, Björn, Klas och Assar!
    Det måste vara Running Wild på väg mot storslam
    Snyggast och bäst, alla andra dom klassar!

    Åtta lopp i vårt avlånga land ska avverkas
    Över stock och sten, inget hinder är för svårt
    Fem personers självförtroende skall stärkas
    När publiken vid mål ger sin vilda support

    Men när publiken försvunnit
    Kommer det Running Wild gör bäst
    Med sin heder återvunnit
    finns bara en sak kvar, SEGERFEST!

    SvaraRadera
  4. Jävlar, nu blev jag rörd. Så fantastiskt bra. Den här ska reciteras på avslutningsbanketten!

    SvaraRadera
  5. Wow Trones! Trots norskt blod i dina gener diktar du som en ängel. Jag visste att det fanns en mjukare sida bakom den där fasaden av hårda amerikanska fotbollar, Metallica och hästsvans. Du ska inte bli RW´s kranskulla, du ska blir RW´s egen "storyteller" som i bokform kommer föra arvet om RW vidare till nästa löpargeneration. Det här kan bli stort. Riktigt stort.

    SvaraRadera
  6. Tack Klas. Jag ska genast säga upp mig från Hans Majestät Kommunalrådets hemliga tjänst och börja arbeta heltid som Running Wilds levnadstecknare.

    SvaraRadera
  7. Jag blir bara mer och mer stolt av å vara medlem i den här bloggen!

    Skön läsning mellan löpturerna. Nu drar jag till jämmerdalen istället :-)

    /M

    SvaraRadera
  8. Grattis till de oerhörda framgångarna i Djurmo! Jag sliter som ett djur här i obygden och har sällan tid för den här nymodigheten Internt (eller vad det heter), därför fäller jag inte mången kommentar. Långt till nästa lopp nu. Har lagt löpningen på hyllan ett tag och cyklar nu istället ca 2 mil om dagen. Väldigt fint dokumenterat från loppet också, samt en ny livsstilsåterberättare i RW-gänget. För RW är väl en livsstil? Ser sanslöst positivt ut!

    SvaraRadera