tisdag 2 juni 2009

Bloomlöppä'

Precis tillbaks efter att ha bevittnat 3/4 av det tänkta RW-startfältet (Lunke får komma med en riktigt bra bortförklaring här nedanför...) kämpa sig röda i säsongens andra tävling. Har inga tider att rapportera men det såg riktigt piggt ut! Bra kämpat!

Jag var först bedrövad över att ha missat Assar med kameran, men när jag kom hem och framkallade bilderna trädde en vitklädd vålnad långsamt fram på två av dem... det var Assar! Varken jag eller Maria hade sett honom trots att han uppenbarligen vinkar till oss. Kusligt & ockult på samma gång!


Hur kunde vi...


... inte se honom? Snygg piké förresten. Märks att Assar är vår enda storstadslöpare!


Kan ni hitta Klas?


GW Persson i blått är inte lika glad som Klas.


Läskig spänst!


Löpsteg går i arv. Mackan med 2km kvar.


In i smeten & kriga!




Mamma Ingmarie & pappa Leif dök upp med samma galna gest. Måste vara nån femtiotalspryl.

8 kommentarer:

  1. Grym besvikelse att raketen Lunke inte dök upp!!

    Ändå skönt att få bekräftat att man inte är drabbad av det så kallade getsteget.

    Jag sprang på ca 23.30. Får duga med tanke på trängseln :)

    SvaraRadera
  2. Blandade känslor efter loppet. Kändes ganska lugnt hela racet, blev dock stökigt sista 3 km då banorna gick ihop. Så spurten uteblev. Men dagens största frågetecken måste ändå vara Lunke!? Vad hände? Tack Björn och Maria för dokumentation, grymt! När vi hoppade in i bilen på väg hem satt det en reklamflyer för Djurmolunken på rutan.... Nu blickar vi framåt!

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat! Skönt att se Klas verkligen kämpar sig fram till kameran för att få till snygga actionbilder!

    SvaraRadera
  4. Skönt! Då var årets tävlingspremiär äntligen avklarad! Hoppas att en del nervositet släpper nu och att fokus åter hamnar på träningen.

    Jag har varit lite smått nervös hela dagen. Jag bestämde mig ganska sent igår kväll att jag skulle ställa upp.

    Tidigt imorse gick jag upp och tömde min Eastpak på de Carlsberg som låg där sedan i lördags. Jag lassade i lite träningskläder istället. Som Ni ser på bilderna är tyvärr dessa inte av senaste modellen. Men så har jag inte spons från Nike heller (Bortsett från den fina kepsen jag blev tilldelad innan start).

    Efter lunchen så började lite nervositet försiktigt komma smygande. Jag svettades och fick rusa på toaletten mer än en gång. Var riktigt jobbigt på slutet.

    Bror Klas skulle hämta mig på jobbet kl. 16.15, då skulle jag även ha tagit ut kontanter till efteranmälan. Vad händer..?? Jo, när klockan är ca 16.10 ringer det konstant på telefonen. Jag är skitnödig. Svettas och har inte tagit ut pengar. Slutar med att jag springer upp till ekonomichefen som får öppna kassavalvet å låna 200 i kontanter.

    När jag kommer ner igen så är jag sen. Då ligger det en lapp att jag MÅSTE ringa ngn Klas på RW omgående!! Panik. Ingen aning om vem Klas på RW är!? Jag måste ju bajsa oxå! Blir en snabbskit. Typ, tömma det som ligger i loppet...

    Då slår det mig.... RW!! Det är ju kansli-killen på Running Wild som har sökt mig! Jag avslutar toabesöket lite snabbt. Springer å hämtar ryggan å drar ut på gatan. Där står bilen å "Klas på RW" å väntar... Mkt fyndigt Klas!

    Hur som helst så gick löpningen sådär. Helt slut skulle man kunna sammafatta mitt tillstånd i målfållan. Bilderna förmedlar även samma budskap...

    Ska bort i helgen så jag passar på djurmolunken. Å lunka verkar annars vara just min grej..

    Bif. resultaten från idag som jag hittade på www.

    http://www.racetimer.se/sv/race/show/202?layout=racetimer

    Over and out!

    /Mackan

    SvaraRadera
  5. Vaddå-galen gest???
    Den betyder bara "Still alive 'n kicking"
    Barbarossa

    SvaraRadera
  6. Ja jag skäms men borde väl ha fattat att det skulle köra ihop sig med tiden för mig som vanligt. Kom helt enkelt inte ifrån jobbet förens 5 över 5 i betygsträsket som jag setat djupt i de senaste dagarna.

    Hade en lucka där vid 3 och tänke smita iväg för att betala då men intalade mig själv att jag skulle kunna gå ifrån tidigare, ack!

    Tror nog innerst inne att det var brist på pepp som ställde till det, kände mig sliten o.s.v men nu när jag ser dessa underbara bilder känns det bittert. Får ta igen det i Djurmo!

    SvaraRadera
  7. Jag köper den. Vad säger ni andra?:)

    Barbarossa: Ja du såg ut att ha en redig spurt på G! Djurmolunken på söndag?

    Mackan: Impad! Snacka till sig 200 pix från kassaskåpet tyder på grym målmedvetenhet.

    SvaraRadera
  8. När man talar om fina löpsteg. Har ni tänkt på damen bredvid Mackan? Båda fötterna i marken?! Tyder på någon form av skutt-teknik.

    SvaraRadera