fredag 12 juni 2009

Har glömt att berätta...

Under ett av våra träningssnack på arbetstid släpper Björne lite av en träningsbomb. Ett helt nytt sätt att träna. För att inte hålla ett för högt tempo under lite lättare träning andas Björne enbart genom näsan!? Alltid kul med någon som bryter mönster och går sin egen väg men i detta fall är jag lite skeptisk. Men, det var man även till Janne Boklöv när han började hoppa med v-stilen. Kan Björne vara vår tids Boklöv? Kan "näsandningen" vara ett vanligt inslag i olika sorters träning inom några år? Kan "näsandningen" bli nya v-stilen? Låt oss vänta och se. Det är trots allt bara döda fiskar som flyter med strömmen. Man kan dock konstatera att Björne är den enda som jobbar med löpskolning och löpteknik i RW. Han har nu introducerat både "armpendeln" och "näsandingen". Resultaten lyser dock med sin frånvaro. Så, Björnes löpskola, succé eller flopp? Jag vet inte men det är mycket frågetecken kring Björns persona just nu. Jag tror i alla fall att några pusselbitar kommer falla på plats i Rättvik på Tisdagskut´n. Väl mött.

9 kommentarer:

  1. Inte gett resultat? Pfft. Det är ju tack vare Pendeln ni över huvud taget orkade släpa er runt Djurmo i söndags...

    Jag lovar att enbart andas genom näsan - varje minut, varje dag - fram till Tisdagskut'n. Ni kommer bli förvånade.

    SvaraRadera
  2. Nä det här tror jag inte på. Armpendeln var ett genidrag men att endast andas genom näsan känns inte riktigt rätt.

    Vad är syftet? Att simulera höghöjdstärning?

    SvaraRadera
  3. hmm träning ska det va...

    SvaraRadera
  4. alltså, höghöjdsträning..

    SvaraRadera
  5. Ja precis. Du vänjer kroppen att prestera med mindre syre. Sen så öppnar du munnen på tävling och får en jävla skjuts!

    Mycket fyndig toppbild Klas. Konstigt att du inte placerade din mr. Spänst-bild längst till höger...

    SvaraRadera
  6. Jag tycker du ska ge ut en bok med dina träningsmetoder Björn. Funkade det för Martin Lidberg så funkar det nog för dig med.

    Eller ja, du kanske måste vara med i Let's Dance först.. Men du är väl dansant Björn? Annars får du tvångsöva på Klas

    SvaraRadera
  7. Tror att det berömda knät kan bli ett problem för Björn om han skulle medverka i Let's Dance. Känns som om domarna skulle kunna dra ner en del på poängen...

    SvaraRadera
  8. Kan nog bli en bok när RW-karriären är över. 'Jag - en get' med undertitel 'en berättelse om glädje & nederlag från idrottens bakgård'. Har redan en del smaskiga historier jag snappat upp bakom kulisserna... blandat med matnyttiga träningstips naturligtvis!

    SvaraRadera