söndag 28 juni 2009

Genrep med blodsmak

Hej bloggen. Förlåt att jag varit borta. Men jag har ägnat mig åt alkohol, black metal, langos och alldeles för mycket cigaretter de senaste dagarna - inget som bör avhandlas på en löparblogg av vår kaliber.
Idag var det dags för operation utdrivning med andra ord. Jag och Klas, korta banan i Stångtjärn. El Clásico. Hettan häftade fast tungan i gommen redan vid starten och tallbarren dallrade som buljong i den skoningslösa solen. Det gick såklart helt åt skogen. Mer än två minuter sämre än sist, och lika långt efter Klas. Inte oväntat på något sätt, men inget glädjande besked så här två dagar innan tävling. Glädjande är däremot att jag inte känt av hälen på några dagar...

Jag fick en liten beskrivning av Tisdagskut'n på mailen för de som vill börja rita upp mentala bilder: "Loppet kommer att gå samma bana som tidigare år med start och mål på gågatan i Rättvik. I grova drag så går banan längs vattnet förbi siljans camping, upp runt Rättvikskyrka och sedan tillbaka. De som springer 10km springer två varv. Första varvet kommer cyklister vara föråkare av banan."
Två lika varv är ju aldrig kul, men det ska nog gå ändå.

Nu ser vi till att avsluta snyggt innan tävlingsuppehållet kamrater!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar