fredag 15 maj 2009

Säsongsdebut 2009


Ja, då var säsongsdebuten avklarad! Jag, Björne och Lunke sprang Älven Runt (4.6 km) i onsdags och klarade uppgiften med bravur. Jag slutade på 21.27 min, Björne på 21.14 min och Lunke landade på 22.09 min. I den mixade zonen direkt efter målgången var media framme och ville få några kommentarer från Running Wilds deltagare. Så klart så blev vi förstasidestoff! Observera även att jag är med på bilden, strax under Björns högerarm ser man ett par Nike Air Pegasus Gel25 sticka fram...


Pigga och alerta direkt efter start. Observera att nr 1555 som Björne förlorade spurten mot redan här börjar mopsa upp sig.


Psychobjörn 200 m från målet.


Björn spurtar om mig 300 m innan mål. Sån är idrotten.


Running Wild i den mixade zonen.


Lunke fixar luggen 300 m från mål. Tyder på lite dålig fokus!?
Observera även pinnen i handen (botemedlet mot håll). Mycket proffsigt.

6 kommentarer:

  1. Tjena,

    Det här är ju helt fantastiskt! Vilket briljant idé med en löparklubb... och just det eminenta namnet "Running Wild" gör det hela magiskt!

    Måste nog erkänna att man sträcker lite extra på sig när man känner samhörighet med dessa löparvänner!

    En liten sak som slår mig är dock ifall det hela började som en vit lögn i Borlänge tidning!? Att enda lösning efter detta var å starta både en klubb och en blogg!?

    Endast gud vet :-)

    Syns på startlinjen i "Blodomloppet".

    Trevlig helg!


    mvh

    /Mackan

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt med en löparblogg!

    All heder till Klas som knåpat ihop den döläckra logotypen - kan inte vänta tills jag får bära den på ryggen/bröstet. Kommer att ge de där extra krafterna i nästa spurt! Nr 1555 - watch out!

    Fotografen från Dalarnas Tidningar borde dock se sig om efter ett annat jobb. Jag har tittat efter och mina ben har inte alls den där konstiga vinkeln/böjen som återges på bilden.

    Hoppas på nytt deltagarrekord för RW i
    blodomloppet! Kan vi bli fem?

    SvaraRadera
  3. Hahaha :) Var det bara 37 anmälda?

    SvaraRadera
  4. Lägg till mig som deltagare i bloggen.

    Vänligen
    Assar

    SvaraRadera
  5. Kan helt ärligt säga att sån här glädje har jag aldrig känt tidigare inför löpning. Vem hade kunnat ana att lite mediafokus och en blogg var lösningen...

    /Lunke

    SvaraRadera
  6. Angående bilden på Björn i Borlänge Tidning... jag har inte sett ett sånt löpsteg sen Sara Wedlunds glansdagar!

    SvaraRadera