måndag 25 maj 2009

Armpendelns betydelse

Allting började i början på förra veckan när Björn kom till jobbet och hade sett ett inslag om löpskolning i Lilla Sportspegeln. Björn förklarade för mig vikten av att använda armarna när man springer. Han hade kört 8 km i stångtjärn på 39.22 min, vilket är en fantastisk tid, med mycket hjälp av armarna. Lite stressad av Björnes tid och nya teknik, ger jag mig ut på nätet och letar information om löpskolning. Väl mätt på information beger jag mig ut i spåret. 8 km i stångtjärn fick det bli. En enorm armpendling under hela racet. Och jag landade på 39.46 min. Det här var i torsdags. Igår, söndag, körde jag och brorsan samma åtta, 38.36 min. Armpendeln har verkligen revolutionerat min löpning. Det är dom bästa tiderna jag haft på flera år! På väg hem från stångtjärn i går mötte jag en vit Audi med en skäggig man i på väg i motsatt färdriktning. En Running Wild medlem på väg till ännu ett pass i skogen...

2 kommentarer:

  1. Fantastiskt. Lilla Sportspegeln is the shit! För er som missat denna lärorika skola finns den här:

    http://svt.se/2.56725/lilla_sportspegeln?lid=Lilla_Sportspegeln&from=menu

    SvaraRadera
  2. Ha! Alla år av slit på gymmet kommer alltså äntligen till sin rätt! Att veva med armarna...

    SvaraRadera