tisdag 26 maj 2009

Anekdot

Förra veckan var jag med om nåt skoj/annorlunda i löparspåret men har glömt att kludda ner det här. Sprang vanliga vändan i Stångtjärn. Efter att ha rundat sjön och började på sista halvan av banan höjer jag för ett ögonblick blicken. Ungefär 50m framför mig sitter en kis i blå prasseljacka och bajsar bredvid spåret. Va!?!? När han får syn på mig prasslar han blixtsnabbt upp brallorna och piper iväg. Trots avståndet kunde jag se skammen i hans ögon.
Jag vet inte men ett tips till dig, okänd joggare i blå prasselkläder: gå åtminstånde in 20 meter i skogen. Stångtjärn är ett rätt poppis löpstråk.

Det ser ut som vi blir fem RW-runners till Blodomloppet nästa vecka. Mäktigt!

Ikväll har jag sprungit mitt livs vända tror jag tamejfan. 37.20min på 8:an i Stångtjärn. Utan bajsman. Nu lägger jag av. Hej då.

2 kommentarer: