måndag 18 maj 2009

Bakslag direkt

Igår kväll tog jag en löprunda på asfalt här i Uppsala. Kollar man den senaste turen på min Nike +, så visar den en sträcka på 4,3 km. I själva verket var det så att jag sprang närmare 5, 4 km och hade en något bättre snittid, jag råkade pausa löpturen på min iPod när jag skulle kolla medelhastigheten vid 4,3 km. Trodde att jag startat den igen men märkte när jag kom hem att den fortfarande var på paus. Oerhört tråkigt! Har dock gjort samma sak tidigare och borde ha lärt mig.

Ett stort bakslag var att jag fick sjukt ont i höger fot efter turen. Känner av det idag också. Hoppas det inte är allvarligt! Har i övrigt haft huvudvärk hela helgen, men tror nästan mest att det beror på inaktivitet de senaste två månaderna. Känns ok idag.

Två veckor kvar att slipa formen. Blir kanske 8 km imorgon (tisdag), även om 5 kändes ganska tungt igår.

5 kommentarer:

  1. Min e lite tvärtom & visar längre (och därmed snabbare) än vad jag sprungit. Måste ta tag i kalibreringen av manicken men det är ju så jävla tråkigt att ge sig ut o springa 1km bara...

    Klas benhinnor, din fot och själv kände jag nån liten gnagande filur i vänstra knät. Håller RW på att bryta ihop redan innan andra tävlingen?

    SvaraRadera
  2. Måste passa på att säga att jag aldrig kalibrerat min nike+ och den visar alltid att jag sprungit för kort, och därmed får jag en kass kilometer tid. Ville bara säga det. En gång för alla. Så att säga.

    SvaraRadera
  3. Min stämmer rätt bra faktiskt! Den här gången var det bara inkompetens bakom spakarna.

    SvaraRadera
  4. Glömde säga att den nya loggan är grym! Ömsom vacker, ömsom djävulsk.

    SvaraRadera
  5. Kan ngn lägga till mig som deltagare!?

    /Mackan

    SvaraRadera