lördag 30 maj 2009

Ett högt pris...

Efter senaste passet har jag fått väldigt ont i höger hälsena. Haltar omkring som Leroy Brown i Crocodile Dundee. Efter att ha konsulterat husdoktorn Google så har jag konstaterat att det är fråga om en hälseneinflammation. Så jävla aptråkigt. Men jag antar att det är ett av många pris man får betala på den här nivån...

Ska nu inleda rehab med något som kallas Excentrisk träning vid hälsenesmärta, med 180 repetitioner per dag av följande övning http://www.skane.se/upload/Webbplatser/Hassleholm/nya%20hässleholm/dokument/halsena_061127.pdf

Veckans tävlingar ligger med andra ord pyrt till om inget mirakulöst händer. Eftersom jag inte är en doktor så finns ju chansen att jag feldiagnostiserat mig själv till exempel. Jag smörjer in mig med Zon och hoppas.

4 kommentarer:

  1. Nyheten om din skada kom som ett bombnedslag mitt i en underbar helg med första sommarvärmen och efter ett härligt milpass. Men Björn, jag är med dig. Det är i motgångar man växer. Håll oss uppdaterade med hur rehaben går... Vi alla i klubben tänker på dig!

    SvaraRadera
  2. Du har gjort din läxa. Slarva inte med rehaben, den är viktig! Sen kanske du borde konsultera en "riktig" doktor :)

    Hoppas du kan ta upp löpandet snart och förbättra din supertid!

    SvaraRadera
  3. Tack för ert stöd. Det känns väldigt bra ska ni veta.

    Rehaben har otroligt nog redan börjat ge resultat, har inte alls lika ont i hälen längre! Känns som hela inflammationsgrejen var en bluff, eller så kommer det tillbaks vid nästa träning...

    En förkylning har dock smugit sig på istället, så det blir inget Blodomlopp imorrn. Men det kan jag ta. Nu kan jag se ljust på framtiden och säsongen igen!

    SvaraRadera
  4. Positivism smittar! :D

    SvaraRadera