torsdag 20 augusti 2009

Vasanytt

Lite matnyttig information inför lördagen. Vi kommer att samlas klockan 04.40 på Norkays kontor på trotzgatan. Därifrån åker vi (8 st) i minibuss upp till Sälen. Lunke och Örjan på de sista sträckorna tar egen bil. Starten går kl 08.00. Jag räknar med att vara där runt 07.15. Vi är tyvärr anmälda som ett mixat lag så vi måste till tävlingsexpeditionen och få nya nummerlappar inför starten. Så vi måste vara i tid. Vi åkt på ett bakslag här på kvällen, Eljas måste tyvärr dra sig ur på grund av ett ömmande knä. Så här ser laget ut just nu:

1. Mackan
2. Klas
3. Smedh
4. Assar
5. Björne
6. ? Sträckan är 15 km
7. Trones
8. Fredde
9. Lunke
10. Örjan

Jag messat och lagt ut krokar så jag tror det löser sig med en gubbe till. Frågan är dock om den nya gubben vill springa 15 km? Vi kanske kommer att få stuva om lite i laget. Björn och Assar ligger i riskzonen för att åka på sträcka 6 (15 km). Lunke, du får räkna på när du måste vara i Hökberg och växla med Fredde. Ta med 350 kr i kontanter, det kostar att ligga på topp. Anmälningsavgift 2000 kr, burköl, t-shirt, bensin och lite annat smått och gått. Hoppas det är ok. Ta även med badkläder. Jag har bokat bord på Banken till klockan 19.30. Det kan vi bolla under dagen. Så det var allt för tillfället. Återkommer med ytterligare info i morgon.
/ Lagledarn

3 kommentarer:

  1. Klas, du är världens bästa lagledare. Känns tryggt all the way. Det här med jag eller Assar på 15km vet jag dock inte... vad baserar du det på för hemliga uträkningar?

    Tråkigt med bortfallet. Krisar det med den 10e sträckan så tror jag att min far, VD på Lejffikkz och mångårig kämpe runt milsbosjöarna, skulle ställa upp.

    Tuffaste utmaningen blir ju samlingen kl 04.40. Tror jag lägger mig nu och går upp på lördag för att få nog med sömn... eller kan jag ta med mig min sovmask och räkna med att alla är tysta i bussen på väg upp?

    PS. Det är avspärrat för bombhot utanför vår balkong för andra gången i år. Falun har blivit Gotham City!

    SvaraRadera
  2. Idag i vaket tillstånd känner jag mig förstås inte alls manad att löpa 15 km, vilket innebär att jag kommer känna än mindre för det imorgon kl 04. Har inte tränat på hela sommmaren. Sist jag använde springdojorna var till Blodomloppet. Efter det har jag cyklat till jobbet bra många ggr. 11km är den sträckan, vilket alltså resulterar i dryga 2 mil om dagen. Detta har jag av erfarenget lärt mig att det inte har någon som helst inverkan på löpformen. Jag räknar därför med ett riktigt uselt resultat på Vasan.

    By the way: jag behöver en sovplats ikväll då jag anländer i förbyn efter mitt viloläger i hufvudstaden. Jag har försökt spara ett Forrest Gump-skägg för att åtminstone ha gjort någon form av löpfrämjande åtgärd. Vem vill förbarma sig över en rastlös typ? Förhoppningsvis Björne, som bor nära mötesplatsen i arlan.

    Väl mött!
    /Batman

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas på stora framgångar i Vasastaffen, men jag inser att sen ni värvade brorsan att ni kommer tvär sist, oavsett hur fort ni andra springer.

    Jag har sett fjäll som rör sig fortare än honom.

    Jag tänker sticka ut hakan här och satsa mina pengar på att Klas gör bästa snitt tiden. Ja, jag vet, det är en högoddsare, men det känns som Klas kommer att bränna av det där "once in a career" loppet.

    SvaraRadera