torsdag 27 augusti 2009

PB på Älven

Eftersom Klas hade halsont & Lunke nackont (Vasan ger och Vasan tar...) så bet jag ihop och åkte själv till Älven igår. Målet var solklart: under vårens resultat 21.14.

Hela loppet kändes segt. Blött. För påklädd. Pissnödig. Två kliv fram, ett bak. Ingen klocka. Ensam. För att inte tala om den läskiga hängbron på slutet. Lyckades inte heller gå om snubben från KP som låg framför mig hela varvet. Väser "orkar inte" till Lunke & Jenny som står vid vägkanten och vill se en spurt på upploppet. Så kändes det. Därför kommer tiden 20.43 som en riktigt skön överrasking efter målgången!

En annan trevlig surpris var det oväntade inhoppet från min far, Mördarlöparn från Milsbo. Han tävlar i vanliga fall för en annan klubb men bestämde sig i sista sekund för att stötta ett skadeskjutet RW. Han vann dessutom ett kit med skruvmejslar på sin nummerlapp...






Jaaaaaaaa. Sluta tjata. Bilder från Vasan kommer.

6 kommentarer:

  1. Sorry!
    Det gick för fort för fotografen. Han hann knappt mä bakifrån!/mördarlöpar'n

    SvaraRadera
  2. Jag tycker Björn visar stort hjärta för klubben som åker på Älven runt helt solokvist. Stor eloge Björn. Vi behöver såna som dig i dessa tider. Efter "nederlaget i Mora" flyr jag själv mediadrevet ner till franska rivieran. Jag ska ta en funderare vad jag vill med löpningen och hur min framtid i klubben kommer se ut. Men, om jag ska vara ärlig, så åker löparskorna med. Sköt om er kamrater.

    SvaraRadera
  3. Ja det var en prestation utan dess like. Som tillfällig coach hade vi ju en målsättning att Björn skullle in under 20 min men bollen är rund och det andra laget hade också knytit skorna så vad ska man göra. Nästa gång tar vi dem!

    Nästa säsong satsar vi stort på träningsläger!

    SvaraRadera
  4. När kommer bilder från wasan? Jag är utslagen i svininfluensa, men har hopp om att få behålla livet.

    SvaraRadera
  5. Är DU en mästare på löpning? Gör Expressen.se's test. Jag förväntar mig att alla RW'are får full pott.

    http://www.expressen.se/1.1691226

    SvaraRadera
  6. Assar. Ikväll, jag lovar... tror jag. Hoppas det råder bot på H1N1.

    Fick 3 rätt på det där kassa testet... får en att fundera på karriärvalet...

    SvaraRadera