onsdag 1 juli 2009

Kutn!

Igår brakade Tisdagskut'n loss med full kraft i Rättvik. Celebriteter som Jack Wreeswijk och Heavy Stentäpp hade alla samlats för att få sig en glimt av löpargräddan. RW var självklart representerade, denna gång med tre namn. Njut en stund av bilderna nedan och fundera över om inte löpning är poesi...


Alla gör vi val. En del äter glass, andra springer Tisdagskut'n.


Klas höll sitt ord och spräckte RW-fältet de första 3km. Starkt.


Lunke lätt & ledig och i nytt ställ för dagen! Stackarn bredvid hade en sämre dag. Gråter hon?


Klas först i lag RW över mållinjen. Men var är glädjen?


Hoppborgar och annat skoj gjorde målgången utmanande.


Först målgång...


....sen luggen!


Och så till dagens shock/glädjeämne. Det finns ett till RW! Vädigt trevliga tjommar. Tydligen hade de en släkting i Florida med en butik vid namn Running Wild. Vi blev till och med erbjudna tröjor, men att välja bort vår blixtrande logotyp skulle inte kännas rätt... tack ändå! Våra vägar lär korsas igen.


Vid en första anblick trodde vi att Klabbe hade kommit tvåa. Det visade sig senare att listan gick i bokstavsordning. Tur, Klas hade blivit outhärdlig.


För andra gången figurerar RW i media. Denna gång är det Daniel som gör rubriker.

8 kommentarer:

  1. Äntligen brinner RW igen. Både på blogg och tävling. Kut´n blev en riktigt trevlig tillställning trots allt. Mycket tack vare deltagare samt en hel del tillresta fans. Tack för allt stöd. Ni vet vilka ni är! Roligast var kanske när Björn missade målgången. 40 m innan mål viker han helt enkelt av från banan in i försäljningsstånden där löst folk från Chile och Argentina står och säljer solglasögon, armband och hårdrocks t-shirts. Vad hände Björn? Var det solen? Vi fortsätter jobba med PR inom RW, vi knyter kontakter i Florida (träningsläger kanske?) och vi befäster vår plats som Dalarnas framtidshopp inom löpning. Jag är stolt. Ni som trodde att vi har ledigt fram till Vasastafetten har fel, återkommer om det! Väl mött.

    SvaraRadera
  2. Grejen var att jag såg en T-shirt från Scorpions Andorra-turné -83 i det där ståndet. Provade tröjan, prutade och handlade - ändå bara nån minut efter dig i mål!

    Det där med den inställda ledigheten låter spännande. Jag hoppas på ett träningsläger alá Rocky IV med stocklyftande och bergsbestigning. Draaaaagooooo!!!

    SvaraRadera
  3. Gött! Väntar nu spänt på våra sponströjor...

    Angående den nya toppen så ser jag ju att Björn medverkar i fotot men varför fick inte vi andra chansen att visa upp oss i nitar och läder?

    SvaraRadera
  4. Särp dig. Du hänger ju i kedjorna. Kommer ihåg att hela idén med gruppbilden var din.

    SvaraRadera
  5. Vilka löpsteg, vilken spänst! Utan att sticka ut huvudet alltför mycket så skulle jag vilja påstå att Running Wild satt en helt ny standard för löpning.

    Kul att se lite mediabevakning också, jag har utan framgång försökt få SVT, Aftonbladet och Sport-expressen att förklara varför dom inte lagt ut några resultat för Tisdags'kutn. Framför allt varför dom inte gjort repotage om RW.

    Jag är lite rädd för Björns skägg, men Björns skägg i kombination med det där löpsteget är jag fullständigt skräckslagen inför.

    Klas är jag inte ett dugg rädd för, Klas är faktiskt rätt söt

    SvaraRadera
  6. Jag läste igenom texten igen här, och med färskt minne att Björn strängt korrigerade Klas vid en felstavning så vill jag ställa följande fråga till Björn:

    Hur stavar man Chock?
    1. Chock?
    X. Shock?
    2. Inget av ovanstående.

    SvaraRadera
  7. Pinsamt. Men vi låter det vara kvar som en pikant detalj. Det slår dock inte Klabbes ock/och...

    SvaraRadera
  8. Men det där är ju Cariline och Erik Desmeules. Alltså de med släkt i Florida. Jag och Caroline arbetade ihop på Grand :) It's a small world.

    SvaraRadera