söndag 20 september 2009

Träflasket

Något sent kan man tycka, men här följer en liten bildrapport från årets sista RW-framträdande: Träflasklöpet.


Supporterklubben var på plats med ett helt oläsligt lakan. Men vi älskar dem ändå.


En vibrerande tystnad inföll innan startskottet.


Vi älskar helt enkelt att springa.


Loppets överlägset coolaste! Han till höger alltså.


En något forcerad tummen upp.


Supporten i spänd väntan.


Höger? Vänster? Återigen vilse vid målgången.


Klas har ett läskigt ansikte.


Klas får supportrarnas pris för flest lopp under säsongen...


...en burk med hemkokt krikonsylt!


Hem till kröken efter en lång dag.

3 kommentarer:

  1. Jag anar en viss konspiration här. Det påpassligt "oläsliga" lakanet innehöll viss kritik mot ledningen. Men med lite nordkorea redigering av bilden så trollade man bort det.

    Sen nämner man INTE MED ETT ORD aktionen som supporterklubben utförde i skogen strax efter starten. Det var ett starkt ställningstagande mot klubbens ledning.

    Sen vill jag påpeka att speakern på tävlingen uppmärksamade den högljudda supporterklubben. Ingen annan löpare där hade det röststarka stödet.

    Det tog emot lite att ge Klas sylten, men vi måste ju skilja på hans löparinsats (godkänd) och hans ledarinsats (katastrof). Så jag vill tydliggöra det speciellt. Sylten var till Klas Löpare, inte Klas Lagledare.

    SvaraRadera
  2. En helt absurd anklagelse. Jag hade säkert åtta bilder på ordföranden kämpandes med att veckla ut "banderollen", bilden ovan är den som blev bäst... ritar man med Tiimaris neontuschpennor på Peters gamla solkiga lakan kan man inte räkna med högre läsbarhet. Nästa år vill vi se ett fett 4-färgstryck alá Alberto Tombas fanclub!

    SvaraRadera
  3. Jag är besviken Björn, jag trodde inte du gick Klas smutsiga ärenden, men tydligen.

    Självklart ska suppoorterklubben skaffa ett bättre skynke till nästa säsong. Jag måste jaga in lite medlemsavgifter bara.

    Om man tittar på bilden där Björn och Klas garvar så ser man att många på bilden tittar på snett uppåt, vad kollar dom på tro? Kan det vara en tjock supporterklubbs ordförande som skriker som en idiot så det dånar i skogen? Antagligen.

    SvaraRadera