lördag 5 september 2009

Fel sport?

Efter att ha vridit och vänt på alla stenar, träningsupplägg och analyser så har saker och ting börjat klarna. Det finns saker som förklarar bland annat resultatet från Vasan. Jag har studerat sträckor, banor, bilder, pulser, frisyrer och fått fram hisnande uppgifter. Efter en specialbildstudie av Tisdagskut´n den 30 juni föll den sista pusselbiten på plats. Vi kan ha börjat med fel sport. Mycket tyder i alla fall på det. Enligt Wikipedia:

"Gång skiljer sig från löpning genom att bara en fot åt gången lämnar marken"

Studera bilderna nedan själva. Det som oroar mig mest är att en av bilderna är på Björne, teknikansvarig i RW. Han om någon borde insett detta långt tidigare än jag. Jag tror att det är en mutation av Björnes berömda "Getben" som orsakat detta. Så, vad gör vi nu? Börjar leta gångtävlingar? Om jag ska vara ärlig så äter jag hellre bajs än att börja med gång. Vi måste helt enkelt lära oss att springa inför nästa säsong. Känns som lite tillbaks på ruta ett. Men sån är idrotten. Och det är i motgångar man lär sig. Återkommer med bilder från gången i Vasan.

PS. Obeservera att både jag och Björne ler in i kameran på bilderna. Lite som att vi vet att vi gör något förbjudet. Till exempel som att gå på en löpartävling. DS.



6 kommentarer:

  1. Skönt att få det utrett! Har hela tiden kännts som jag gjort något fel, men jag har inte fattat vad. Jag tror att en löparskola med Lunkes pappa i vår är enda lösningen för att tvätta bort den här felinlärningen... 2010 ska bli året RW börjar SPRINGA!

    SvaraRadera
  2. Yes, nu åker vi igen. Rättstavningspolisen önskar rapportera att "kännts" kanske inte borde stavas med två N. Busted igen Björn!

    SvaraRadera
  3. Ofattbart att Björn inte lagt märke till det här förut. Jag börjar fundera på om jag inte ska boka av Björns teknikföreläsning om skidåkning. Han är ju uppenbarligen inkompetent. Jag är mycket besviken.

    SvaraRadera
  4. Nu känner jag mig väldigt utsatt från alla håll. Dessutom har Brage haft tre i målramen första halvlek och min mage har fått spel...

    SvaraRadera
  5. Misströsta ej Björn, det är inte bara du som misslyckats kapitalt, jag tänker även på Lagledaren.. Efter katastrof värvningen av Peter så borde han avgå. Ska man vara lagledare på den här nivåen så får man ta konsekvenserna också.

    SvaraRadera
  6. http://www.alltommat.se/matinspiration/halsa/1.26044 Är det här nåt kanske?

    SvaraRadera